woensdag 1 oktober 2008

Waar sta jij

  • Welkom Werktaalstagiair van het ROC van Twente



    Nieuwe cursus, nieuwe aanpak. We willen jullie op een andere manier dingen laten zien dan we normaal doen. We vinden het belangrijk dat iedereen actief is en actief zijn mening geeft; niet alleen mondeling maar ook schriftelijk.



    In deze weblog vind je allerlei filmpjes die te maken hebben met werken. We zullen er steeds nieuwe onderwerpen bijplaatsen. De bedoeling is dat je kritisch naar deze filmpjes kijkt en daar op reageert. Soms moet je vragen beantwoorden, soms moet je je mening geven.

    Je reactie is wel elke keer schriftelijk. Ben niet bang om spelfouten te maken. Dat is nu nog niet belangrijk. Als je vaak schrijft, gaat dat elke keer beter.

    Bekijk nu het volgende filmpje:




    Schrijf een reactie van minstens 10 zinnen op dit filmpje. Denk aan:
  • Waar sta jij op de maatschappelijke ladder?
  • Waar wil jij naar toe?
  • Hoe belangrijk is sociale status voor jou?
  • Vind jij het normaal dat een tandarts meer verdient dan een loodgieter?

1 opmerking:

Karlos Soze zei

Ik kom uit land waar communistisch system was.Daar zag ik dat gelijke betaling niet leidt tot beter werken.Dat is geen stimulans om efficienter te gaan werken.Op dit moment heb ik geen werk dus staa ik laag op de maatschappelijke ladder.Ik zou graag vaste baan in de bouw sector,bijvoorbelld als schilder of stukadoor.Ik heb als vluchteling zoveel naar ervaringen,dat ik met een eenvoudege status te vreden ben.Als mensen een zware opleiding hebben dan is het logisch dat is meer verdienen.